تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

مرکز اطلاع رسانی حوزه تربیت بدنی
تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

مرکز اطلاع رسانی حوزه تربیت بدنی

پیام های ورزشی

برند نو رسیده مبارک

اگر از بسیاری ، نویسندگان، بازیگران، آهنگ سازان و دیگر هنرمندان بپرسید کدام یک از کارها یا آثارشان را بیشتر می پسندند و دوست دارند، شاید این جمله کلیشه ای را بشنوید که تمامی آثار من همانند فرزندانم هستند و نمی توانم بین آنها فرقی بگذارم. البته در چند سال اخیر به دلیل کلیشه ای شدن این جمله، کمتر از آن استفاده می کنند ولی فکر می کنم که حس درونیشان همچنان به این جمله نزدیک باشد. به هر روی، در دنیای صنعت و تجارت نیز، انواع مختلف برندها می توانند به عنوان فرزندان شرکت های بزرگ شناخته شوند. گاهی شرکت ها و سازمان ها تک فرزندی هستند و تنها با یک برند معرفی می شوند و گاهی نیز سازمان هایی با تعداد فرزند بیشتری وجود دارند و چند نوع مختلف از برند توسط یک شرکت مادر معرفی می گردد. چند باری هم دیده شده که برخی از این شرکت های مادر، اصول تنظیم خانواده را رعایت نکرده و حتی تا چندین برند مختلف را به بازار معرفی می کنند.

اگر برندها را فرزندان سازمان ها صنعتی، تجاری و خدماتی بدانیم، باید این مطلب را بپذیریم، همانگونه که مادر، خود را برای فرزند آوری مهیا می کند و در قبل و در حین زمان بارداری مراقبت های ویژه ای از خود به عمل می آورد، سازمان هایی هم که قصد ایجاد و معرفی یک برند را دارند باید خود را از پیش آماده کرده و تدارکات و اقدامات مناسب را اجرایی و عملیاتی کنند تا از تولد یک برند سالم و قوی تا حدود زیادی اطمینان داشته باشند.

کسانی که می خواهند مادر شوند و نوزادی سالم داشته باشند و خودشان نیز پس از بارداری و زایمان مادری سالم باشند، حتما باید به مراقبت های قبل و در حین بارداری توجهی جدی داشته باشند. همه مادران باید قبل از بارداری برای کنترل و بررسی های لازم از نظر وجود مشکل احتمالی به پزشک مراجعه نمایند و پزشک نیز به کمک معاینات و آزمایش های لازم و یک چک آپ کامل، از سلامت کامل مادر مطمئن شود. سازمان های تولیدی و خدماتی نیز پیش از انجام فعالیت های ساخت برند حتما باید از وضعیت خود اطلاع دقیق داشته باشند و از میزان توانایی و شایستگی خود برای ایجاد یک برند جدید اطمینان کسب کنند. این فعالیت باید با مراجعه به متخصصان حوزه مدیریت و برندسازی که می تواند به طور مثال شرکت های بزرگتر و با تجربه تر و یا شرکت های مشاوره مدیریت و برندسازی باشد انجام گیرد. این شرکت های مشاور یا همکار بوسیله بررسی های تخصصی و انجام تست ها و آزمایش های گوناگون، به سازمان کمک می کنند تا وجود مشکلات احتمالی پیش از برندسازی را تشخیص داده و  انحرافات از مسیر درست را اصلاح نمایند.

 

در دوران پیش از بارداری باید مصرف داروهایی متوقف شود و برخی داروهایی جدید و اثرگذار بر سلامت جنین نظیر اسید فولیک حتما مصرف گردد. مصرف اسید فولیک در دوران قبل و در حین بارداری احتمال داشتن نوزادی با نقص ها و ناهنجاری های مادرزادی را به حداقل ممکن کاهش می دهد.  در کنار این موارد، مادران باید مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر را برای داشتن یک فرزند سالم کنار بگذارند. شرکت ها و سازمان ها نیز باید انجام یک سری فعالیت ها و اعمال را برای ساخت برند جدید در سازمان متوقف کنند و در نقطه مقابل برخی فعالیت های جدید را پیش از عملیاتی کردن اقدامات ساخت و معرفی برند انجام دهند تا از نقص ها و ناهنجاری های احتمالی در برند جلوگیری گردد.

یکی از مهمترین اصول پیش و در حین بارداری، تغذیه سالم مادر است. تغذیه سالم نقش پررنگی در سلامت جنین و سلامت کودک در تمام طول زندگی خود دارد. سازمان ها اگر می خواهند برندی داشته باشند که در گذر سالها و در پی رقابت های بزرگ تجاری، همچنان سالم و قدرتمند به کار خود ادامه دهد، باید بکوشند تغذیه مناسبی را در دوران ایجاد و معرفی برند داشته باشند. تغذیه سازمان ها، دانش، اطلاعات، شناخت، یادگیری و آگاهی در تمامی حوزه هاست. سازمان ها برای داشتن برندی قدرتمند نیازمند کسب دانش و یادگیری مستمر در تمام بخش های خود هستند و باید به طور دائمی خود را  به روز نگه داشته و با تغییرات محیط خرد و کلان سازمان تطبیق دهند. اگر تغذیه سازمان در طول دوران برندسازی با مشکل مواجه گردد، برند ایجاد شده هویتی منطبق با استانداردهای صنعتی و تجاری نخواهد داشت و برای رقابت و طول عمر بالا، با مشکلات جدی مواجه خواهد بود.

مادران در دوران بارداری باید به شدت مراقب سلامت جسمانی و روانی خود باشند چراکه هرگونه بیماری می تواند اثر مستقیم بر جنین داشته باشد و البته نگرانی هایی هم در زمینه محدودیت مصرف دارو در ماردان همواره وجود دارد. سازمان ها نیز باید همواره پیش و در زمان ایجاد و توسعه یک برند، مراقب سلامت سازمانی و اداری خود و پرسنل خود باشند. بیماری هایی نظیر بی انگیزگی کارکنان، وجود رقابت های تنش زا در محل کار، تبعیض بین کارکنان، عدم ارتباط مناسب بین مدیران و زیردستان و بین همکاران، فساد اداری و انواع و اقسام بیماری های مختلف سازمانی می تواند به شدت بر روی سلامت برند اثر گذار باشد و یک برند معیوب و یا حتی سقط شده را تحویل سازمان بدهد.

ورزش با شدت کم و متوسط در دوران بارداری یکی از عواملی است که موجب سلامت جنین و مادر و حتی زایمان راحت تر هم می شود. بی تحرکی، آفت سلامت است. سازمان های بی تحرک و تنبل و غیرچابک هم به راستی توانایی ایجاد برندهای قدرتمند و رقابتی را ندارند. هرچه چالاکی سازمانی بیشتر باشد، سازمان می تواند بسیار سریعتر به تحولات پاسخ داده و قدرت ارتباطی و شبکه ارتباطی موثرتری با مشتریان، سهامداران، همکاران و سایر نهادهای بالادستی و زیردست و همکار داشته باشد.

در دوران بارداری، مادر به طور مستمر و دقیق تحت نظر پزشک بوده و آزمایش های مختلف سلامت جنین و سلامت مادر را طی می کند. شرکت ها نه تنها پیش از زمان شروع به کار برندسازی نیازمند مراقبت و معاینات دقیق هستند، در زمان اجرای فعالیت برندسازی نیز نیازمند کمک و مشاوره و انجام آزمایش های تخصصی می باشند تا از سلامت برندی که در حال طراحی و ایجاد آن می باشند، اطمینان حاصل کنند. البته برندها بر خلاف جنین، در صورت بروز مشکل در سلامتشان می توانند با اقدامات اصلاحی به مسیر سالم و درست برگردند، چیزی که برای فرزندان در رحم مادر امکان پذیر نیست.

اگر ایجاد و معرفی یک برند را همانند فرزندآوری بدانیم، به این نکته خواهیم رسید که ایجاد و توسعه یک برند چقدر کار دقیق، مهم و پیچیده ای بوده و نیاز به برنامه ریزی مدون قبلی و انجام اقدامات بسیار ریزبینانه ای دارد. برندهای قوی و تأثیرگذار، از مادرانی به وجود آمده اند که به شدت به سلامت خود و برند خود اهمیت داده و اقدامات پیش و در حین برندسازی را به طور دقیق به مرحله اجرا درآوره اند. پس از طی این مراحل است که می توان به تولد برندی سالم، قدرتمند و اثرگذار اطمینان داشت. برند نو رسیده مبارک...